vrijdag 9 oktober 2009

Welkom

Beste lezersschare,

Daags voordat ik inscheep, flans ik, speciaal voor jullie, nog even dit weblog in elkaar. Dat doe ik in een Antwerps internetcafe, op een Belgische computer met een AZERTY-toetsenbord. U begrijpt: ik heb ruzie met het ding en hou het kort.

Morgenochtend ga ik in de Antwerpse haven op zoek naar de Horncap, een bananenboot (Del Monte) waarmee ik de Atlantische oceaan oversteek. Costa Rica is de eindbestemming, maar eerst moeten er nog bananen geladen worden op Guadeloupe en Martinique en op twee plaatsen in Colombia. Aangekomen in Costa Rica waggel ik met zeebenen van boord en wordt de reis over land vervolgd. Begin april vlieg ik terug vanaf Mexico-Stad.

Wat kunnen jullie verwachten van dit (scheeps)blog? De eerste twintig dagen in ieder geval helemaal niks. De techniek staat voor niets tegenwoordig, maar ik twijfel er ten zeerste aan dat er internet aan boord is. Wees geduldig. Ik zal getrouw observeren en mijn schrijfsels met jullie delen, zodra de kans er is. Daarna zal ik frequenter proberen te schrijven. Maar - zoals jullie weten - moet er ook een boek geschreven worden. En als de pijp leeg is heb ik er geen enkel probleem mee, om jullie in het ongewisse te laten over mijn avonturen (of gebrek daaraan), en de fysieke en mentale gesteldheid.

Dus vrienden, familie, collega's, minnaressen, Fluffy Ducks, kroegmaten, kennissen en Joop Woelke... Sterkte tijdens mijn afwezigheid, maar wanhoop niet, ik zal wederkeren.

uw correspondent,

Jorden F. Tiebout

Geen opmerkingen:

Een reactie posten